Intretinerea unui tutu

Pentru ca am fost intrebata de nenumarate ori cum se intretin fustitele facute de mine si pentru ca presupun ca informatia intereseaza pe mai multa lume decat pe clientele mele, va spun in cativa pasi cam ce aveti de facut pt a va bucura cat mai mult de un tutu.

In primul rand trebuie sa retineti ca un tutu nu se spala la masina. De altfel, orice fustita sau decoratiune sau obiect de imbracaminte care contine tulle nu se spala la masina.

Pentru a spala un tutu umpleti un lighean mai mare sau cadita pt copii cu apa rece sau doar un pic calda. Adaugati cateva picaturi de detergent lichid sau detergent de vase. Nu prea mult, ca altfel veti avea o gramada de muncit apoi la indepartarea spumei. Agitati un pic, cat sa faca spuma, apoi scufundati tutu-ul. Daca e patat, frecati foarte usor, daca nu e si vreti doar sa indepartati praful de pe el, agitati-l usor in apa.

Dupa ce l-ati spalat clatiti-l cu multa apa, apoi, fara sa il stoarceti, asezati-l pe un umeras si lasati-l la scurs.

Daca benzile de tulle s-au incalcit, va puteti trece usor mana printre benzi, pentru a-i reda volumul. Am citit undeva ca tulle-ul nu se calca. E gresit, se poate calca, la setarea pt nailon, dar eu spun, ca cel putin la fustitele mele, unde sunt vreo 300 de benzi, mai mult sau mai putin, e practic munca de chinez batran.

In schimb, puteti trage usor lateral de fiecare banda. Eu fac lucrul acesta doar pt stratul superior, nu am rabdare sa iau toata fustita la mana, dar oricum tutu-ul isi recapata forma.

Daca nu aveti chef sa faceti lucrul acesta, mai aveti cateva optiuni.

In general, tulle-ul isi recapata forma daca e supus la aburi. Prietena mea din state are un aparat cu aburi si le reda forma fustitelor mele, obosite de calatoria peste ocean, cu ajutorul lui. Eu nu am, asa ca recurg la alte metode. Sunt si persoane care lasa fustita atarnata langa dus, cu dusul curgand, astfel incat sa se formeze aburi. Se lasa asa vreo 15 minute, dar mie mi se pare o risipa de apa. Puteti incerca si cu un fier de calcat, setat pe aburi, tinut in apropierea fustitei (aveti grija sa nu o atingeti, ca o puteti arde), sau o puteti pulveriza cu apa si apoi usca cu foenul, pe „fierbinte”. Metoda aceasta din urma e testata de mine si merge.

Am mai vazut pe net si recomandarea ca tutu-ul sa fie pulverizat cu o solutie de apa si balsam pt rufe. Personal mie nu imi place, fustita devine prea moale si se incalceste si mai usor, dar alegerea e a fiecareia.

Pe termen lung, il puteti pastra pe umeras, si daca nu e folosit des, acoperiti-l cu ceva usor ca sa nu acumuleze praf. De asemeni, il puteti pastra si intr-o cutie, cum e cea in care l-ati primit. Asezati-l in ea asa cum era la primire si totul va fi perfect.

Daca mai aveti intrebari, va raspund cu placere. E posibil sa nu fi atins toate punctele dar e fara intentie. Deci daca aveti nelamuriri nu ezitati sa le spuneti, daca aveti sugestii sunt oricand binevenite.

Categorii: Bijuterii | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

