La targ

In „cartea” experientei mele mai bifez un targ de handmade. Nu a fost deloc cum mi-am dorit, cum mi-am imaginat, cum am sperat. Ca vanzare a fost mult, mult sub asteptari. Se mai intampla si din astea in viata. Norocul meu e ca am un sot minunat, care a fost constant pe aproape (si la telefon e tot aproape, nu?) cu incurajari si o vorba buna si o cafea calda din cand in cand.

Nu stiu daca de vina a fost locul ocupat la targ (in proportie de 95% inclin sa cred ca da), pt ca toti cei in rand cu noi (adica in partea din spate a sirului de mese) nu si-au scos nici macar taxa de participare. Ceilalti insa, favorizatii sortii, au avut parte de o experienta f placuta.

Am cunoscut insa oameni de  calitate, colegi si colege de targ, cu care a fost o bucurie sa schimb impresii, sa depanam amintiri (chiar am constatat ca lumea e incredibil de mica si sotul unei delicate si talentate designer de bijuterii, cu standul langa al nostru – si ea era tot cu prietena ei asociata, o alta doamna talentata si sufletista- a stat in acelasi bloc cu noi).

Am fost la targ cu prietena mea, un om deosebit, cu o inima mare si un temperament pe masura. Am impartit taxa, masa, programul, proiectele. Si pierderile, normal :D, dar si visele si sperantele.

Am constatat ca totusi, in ciuda vanzarii facuta de cei din fata, majoritatea oamenilor prefera chinezismele sclipitoare. Nu ii intereseaza lucrurile unicat. Nu apreciaza munca la ele si nici nu prea le pasa ce cadouri ofera, atata timp cat sunt aurii/argintii. Oferirea cadourilor cred ca pt multi e doar ceva ce trebuie bifat pe o lista, nu un moment de bucurie pt ambele parti.

Exista insa si oameni care stiu ce vor, oameni siguri pe ei, pt care oferirea de cadouri chiar e ceva personal si unic Ei sunt clientii care vin, vad si cumpara direct, fara ezitari. Mai sunt indecisii, care au o idee vaga despre ce vor si trebuie sa pipaie toate lucrurile. Uneori nu cumpara nimic, pt ca nu se decid si spera ca dupa colt sa fie o oferta mai buna. Sunt si cei care vin ca la muzeu si mai si comenteaza ca in alta parte gasesc mai ieftin si ca nici materialele nu sunt de calitate. Pt ei, sigur sunt mai bune chinezismele, lucrurile identice facute la norma, cu miile sau zecile de mii. Am avut insa si cateva doamne care, chiar daca nu au cumparat, au admirat lucrurile facute de noi, ne-au felicitat pt originalitate si calitate. Cum sa nu iti creasca inima in preajma unor asemenea oameni?

Mai urmeaza un targ, desi initial am zis ca mi-a ajuns experienta. De data aceasta insa ies direct in strada, deci in frig, dar taxa e modica si experienta una importanta.

 

Categorii: Diverse | 7 comentarii

Navigare în articol

7 gânduri despre „La targ

  1. Si mai sunt cei care zic: ” Aaa, pai de-astea pot sa fac si eu!” :). Imi pare tare rau ca nu a iesit cum ti-ai dorit. Dar avand in vedere ca martisorul e si mai aproape, sunt convinsa ca la urmatorul targ va fi mai bine. Succes!

  2. Ana, m-ai facut sa rad, cata dreptate ai, parca am trait si eu aceeasi experienta :)) ai uitat sa mentionezi pe cei ce spuneau ca unele din ele sunt facute din paste, a pardon, pe asta l-am auzit eu venind de la alta masa.
    Da, ai dreptate, experienta noua, cunostinte vechi si noi, putina gripa, putina frustrare, dar tura urmatoare, dam cu coatele sa ajungem intr-un loc mai bun, pentru vise frumoase si sperante marete…
    Pup dulce…

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

