Palarie de soare pentru fetite – tutorial

Mi se intampla destul de rar sa cos cate ceva pentru cei din familie. De data aceasta insa, pentru ca a venit deja vara, cu soare mult si chef de joaca, si pentru ca toate palariutele mezinei au ramas mici, am decis sa reciclez o pereche de blugi pe care nu ii mai purtam si o bucata de material care statea de mult timp in sifonier asteptandu-si randul la lucrat.

Pentru a realiza o palarioara de soare aveti nevoie de :materiale, centimetru si creta de croitorie, compas, foarfeca si bolduri. Optional puteti folosi si ac si ata, daca doriti sa insailati pt o acuratete mai mare a cusaturii. Eu nu am mai insailat, mi s-a parut pierdere de vreme.

Pentru inceput masurati circumferinta capului, apoi impartiti valoarea obtinuta la 6.28 pentru a afla raza cercului ce va forma calota palariutei. Cu ajutorul compasului trasati cercul pe material sau, daca doriti sa faceti mai multe, puteti trasa pe un carton sau o foaie pt a obtine un tipar. Langa acest prim cerc mai trasati doua cercuri concentrice (ce vor forma borul palariei), primul cerc avand aceeasi raza ca precedentul, al doilea fiind ceva mai mare, depinde de cat de mare doriti sa fie borul.

Taiati apoi o fasie de material, de aproximativ 9 sau 10 cm latime (eu am folosit de 10 cm, dar urmatoarea va fi mai ingusta un pic) si de lungimea masurata anterior, la care adaugati cam 1 cm pentru lejeritate. Lasati o rezerva de aproximativ 1-1.5 cm la ambele capete, pentru cusaturi.

Decupati si cercurile trasate anterior, fara a uita sa lasati o rezerva pt cusaturi. Ar trebui deci sa aveti 2 seturi taiate.

La blugi am accentuat cu creta semnele date cu ajutorul compasului, la celalalt material nu a mai fost nevoie.

Prindeti in bolduri, avand grija sa fie chiar pe marginea cercului, calota viitoarei palarii de fasia de material. Exista optiunea sa coaseti mai intai fasia pe laterale, eu am preferat sa o prind mai intai si abia apoi sa o cos, pt a fi sigura ca se potriveste. Insailati pe urmele boldurilor, daca doriti.

Repetati si pt cealalta parte.

Prindeti cele 2 parti ale borului, pe dos, in bolduri.

Cand terminati aceasta etapa ar trebui sa arate asa:

Pt partea superioara a palariei coaseti mai intai marginile fasiei lungi apoi coaseti si unde ati prins boldurile/ ati insailat.

Coaseti si borul, respectand cu strictete cercurile trasate.

Intoarceti borul invers si, potrivindu-l cat mai bine, prindeti iar in bolduri

Coaseti chiar pe marginea borului

apoi repetati operatiunea cam la 1/2 cm de prima cusatura

Pentru urmatoarea etapa, introduceti borul (dupa ce ati crestat usor rezervele lasate in mijlocul lui, fara a ajunge insa la cercul desenat pe interior) in partea principala a palariei. Eu am ales sa fie cea din blugi. Prindeti in bolduri partile (din blugi in cazul de fata) una de alta, apoi coaseti.

Repetati operatiunea si pt cealalta fata, avand insa grija sa lasati un minim de 12-15 cm necusuti, pentru a putea intoarce la final palaria.

La final, coaseti de mana partea ramasa necusuta la masina, sau puteti incerca sa o coaseti la masina, dar foarte aproape de margine. Eu am preferat sa cos de mana.

Puteti impodobi palarioara cu flori, funde sau puteti face din cercurile ramase de la taierea borului yo yo pe care sa le prindeti pe un ac de siguranta sau o baza de brosa, astfel incat palaria sa poata fi purtata pe ambele fete.

Acesta este rezultatul final.

Sper sa va fie de folos  aceasta postare si m-as bucura mult daca mi-ati trimite poze cu creatiile voastre facute dupa acest tutorial.

Categorii: Diverse, Galerie (indisponibile), Pentru copii, printese, Tutoriale | 12 comentarii

Navigare în articol

12 gânduri despre „Palarie de soare pentru fetite – tutorial

  1. Gabi(2*mama)

    sa o poarte sanatoasa Ioana …si chiar imi place….
    Cat la cusut/lucrat pentru cei ai casei numai zic nimic;)
    Mult spor si la cat mai multe creatii

  2. Ce chic! Sa o poarte sanatoasa mica printesa!

  3. E grozava! Mai ca-mi vine sa ma apuc si eu, dar eu parca am doua maini stangi la ale croitoriei.

    • Andreea, daca incepi cu lucruri usoare, sa vezi ce simplu ti se pare mai tarziu. Eu imi doresc sa fi avut talentul tau in ale bucatariei.

  4. Rodica

    Ti-am scris si la articolul respectiv, dar intreb si aici: ne poti face si noua un tutu-rasarit de soare, cu alb si portocaliu si fundita galbena?

  5. Foarte frumoasa palariuta. Este foarte talentata, mult spor in continuare!

  6. nina

    cat costa?

    • Multumesc mult pentru interes, dar nu e de vanzare aceasta si nici nu mai fac alta. Desi pare destul de usor de facut, a insemnat totusi 4 ore de munca.

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

