Lucruri de luat in seama (III)

la cumpararea unui tutu si nu numai.

Deja am ajuns la a 3-a postare pe aceeasi tema, de data aceasta putin extinsa. In ritmul acesta am de scris pana voi avea nepoti.

Ideea postarii de astazi insa mi-a venit acum cateva zile cand nu am avut ce face si am intrat pe statisticile blogului, sa vad cele mai uzuale cuvinte folosite la cautare. Am ales pentru verificare cuvinte alaturate cu relevanta, fimo si tutu fiind la fel cam peste tot in lume.  Cautarea insa dupa „fustite tutu”  am zis eu ca imi va intoarce la rezultate in principal pagini romanesti.Pentru simplificare, am cautat direct dupa imagini.

E adevarat, sunt multe, incredibil de multe, dar aceasta o stiam deja, de cand ma documentam pentru confectionarea tutu-urilor. Nu ma deranjeaza lucrul acesta, concurenta e buna si constructiva si in plus sunt atatea fetite in tara noastra incat am putea fi cel putin de 10 ori pe atata si tot ar mai fi loc.

Fac acum o paranteza, pentru ca am stat in cumpana inaintea acestei postari.

In primul rand pentru ca nu as vrea sa va pierdeti increderea in cumparaturile online. Sunt minunate, facile si eu, cel putin, am avut pana acum doar experiente foarte bune.

In al doilea rand, m-am temut ca ma veti judeca si veti spune: ia uite-o si pe asta ce aere de corectitudine isi da! Oooops, recunosc ca m-am gandit cam mult la chestia aceasta si nu as fi vrut sa vin in fata voastra cu postarea aceasta, mai ales ca in orice afacere e bine sa nu iti denigrezi fatis concurenta.

In al treilea rand, pentru ca totusi stiu ca sunt incredibil de multi creatori de frumos, care fac totul cu manutele lor, de la creatie la fotografie si intretinerea blogului si as vrea sa fiti constienti de lucrul acesta si lor as vrea sa le cer iertare daca randurile mele le vor dauna in vreun fel. Cred insa ca nu, pentru ca si ei se lovesc de aceeasi problema, de preluare a pozelor si punere la vanzare de catre o persoana care nu are nici o legatura cu artizanul.

Trecand de toate acestea, trebuie sa va spun ca randurile acestea mi-au fost inspirate de voi pentru ca deseori si eu sunt in postura de cumparator si stiu cum vreau sa fiu tratata de catre furnizorii mei: cu respect, corectitudine, deschidere si o buna comunicare.

Ma intorc deci la observatia ce a stat la baza acestei postari: incredibil de multe fotografii care circula sunt furate. Stiam, ca mi s-a intamplat si mie sa imi fie preluate poze. Li s-a intamplat si unor colege de forum, pe care le admir nespus, sa isi vada propriile creatii puse la vanzare pe diverse site-uri de persoane total straine de munca lor. Nu ma asteptam insa ca fenomenul sa aibe o asemenea amploare. Ca sa va consolez oarecum, va spun ca nu e numai un obicei al romanilor. Am vazut fotografii furate si publicate ca personale pe bloguri si site-uri din toata lumea. Fenomenul insa tot ma oripileaza. Nu pot concepe ca cineva sa se laude cu o munca ce nu ii apartine, sau, si mai grav, sa ofere la vanzare produse pe care nu le are. E adevarat ca am vazut si poze preluate, dar nu la vanzare, ci la rubrica „mi-a placut si va arat si voua”, cu specificarea autorului, ceea ce e o recunoastere a muncii initiale. Din acestea ne dorim cu totii.

Din pacate insa aceasta e situatia si trebuie sa luati cateva masuri cand cumparati in special produse handmade, altfel veti avea surpriza ca ceea ce comandati sa nu fie exact ceea ce primiti.

Nu stiu ce browser folositi, eu prefer firefox, deoarece pe el am optiunea de cautare poze dupa un link sau o poza deja salvata in calculator. Pe Explorer si Opera, optiunea aceasta nu imi apare. Am incercat si TinEye, un add-on de la Firefox, care insa m-a dezamagit. Nici propria mea poza, postata in 2 locuri diferite nu a vazut-o.

Am ales, pentru exemplificare, o poza oarecare, a unui tutu aflat la vanzare pe bizoo.ro, cu o descriere neaosa si pret pe masura. Nu am salvat toata cautarea, pentru ca am preferat sa se vada cat de cat rezultatul cautarii. E suficient insa, ca sa observati si blogul de provenienta.

 

Deci, sfatul meu e, ca inainte de a comanda ceva, sa verificati fotografia. Daca nu va apar la cautari si alte site-uri (de fapt, vi se sugereaza imagini similare in continut, dar nu sunt identice – vedeti o bucatica in partea de sus a cautarii, dar in cazul in care nu mai exista poze, nu mai apar nici link-uri), atunci este ok.

Numai bine va doresc si cumparaturi sigure si placute, insotite de experiente minunate, tuturor celor care ma citesc.

 

 

Categorii: Diverse, Fustite, Galerie (indisponibile) | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

