Lucruri de luat in seama

… la cumpararea unui tutu.

Profit de faptul ca ultimele fotografii nu le-am facut eu ca sa va spun la ce sa va uitati atunci cand cumparati un tutu din alta parte decat de la mine, astfel incat sa fiti multumite de achizitia facuta si micuta destinatara sa fie fericita si zburdalnica asemeni unui fluturas.

Pozele urmatoare sunt facute de o mamica draga sufletului meu (eu am uitat sa fotografiez fustitele inainte sa le dau) si ea a avut bunavointa sa isi sacrifice din putinul timp liber pentru a le face, astfel incat eu sa vi le pot arata astazi.

Un tutu este alcatuit din benzi de tulle innodate pe elastic. In toate tutorialele pe care le-am vazut se aproximeaza ca e nevoie de 40-60 de astfel de benzi. In opinia mea insa, dupa zeci de fustite facute, e nevoie de cel putin 110 tinzand spre 200 (cel mai mult am folosit 180 de benzi pt tutu-ul „monster” al Sandrei, la o talie de 62 cm), dar banuiesc ca pot intra si mai multe la o talie mai mare

Deci atunci cand vreti sa cumparati un tutu trebuie sa aveti in vedere cateva lucruri:

– Verificati elasticul. Ar trebui sa fie de 2.5 cm. Daca e mai ingust, se lasa repede. Intindeti apoi fustita si oservati cat de usor se intinde. Va fi un pic mai dur decat la o fusta normala, dar suficient de suplu incat sa puteti imbraca micuta cu usurinta.

– In momentul in care il intindeti, observati dispunerea benzilor de tulle. Un tutu bine facut nu ar trebui sa permita elasticului sa se vada printre benzi, sau, in cazul in care se vede, sa fie foarte putin. Am vazut fustite care, odata intinse, lasa elasticul foarte mult la vedere. Feriti-va de ele, vor fi si transparente si ciudat de purtat. (Spre marea mea rusine, primele mele fustite cam se apropiau de chestia asta)

– Proba mea de verificare o constituie fustita pusa vertical. La o lungime de pana la 30-32 cm, fustita ar trebui sa se sustina singura, sa stea „in picioare”. La o lungime mai mare, va sta, dar nu dreapta.

Cam atat, daca imi mai aduc aminte pe parcurs, va mai spun.

Pana atunci, spor la cumparaturi

Categorii: Fustite, Galerie (indisponibile), Pentru copii, Tutoriale | 9 comentarii

Navigare în articol

9 gânduri despre „Lucruri de luat in seama

  1. unde era postul tau cand i-am cumparat Mariei tutu-ul? 🙂
    foarte util. Eu am nimerit unul cu elastec la vedere. 😦

  2. Gabi, pe vremea aia eu speram ca toate tutu-urile, indiferent de mana care le lucreaza, sunt facute bine. Ma gandeam ca toti sunt ca mine, eu nu pot face un lucru si sa il dau mai departe daca nu e perfect, atat cat pot eu sa inteleg perfectiunea. Nu as putea da o fustita cu care nu mi-as imbraca fetele… Si in naivitatea mea am crezut ca toata lumea face la fel.
    Apoi am citit de problemele avute cu tutu-ul luat pt Maria, o alta mamica draga mi-a scris mai demult de tutu-urile prost facute pe care le-a vazut la o serbare la gradinita… si am zis eu ca trebuie sa dau cateva indicatii.
    Sper sa fie util

    • Daca fustita este mai mica decat marimea necesara, clar elastecul este „la vedere”. Poti adauga asta la indicatii, ca cei care cumpara aceste fustite sa stie sa ia una de marime potrivita si nu mai mica. Optim este sa se faca fix pe talia „clientului”. Eu mereu, la fustele facute la comanda cer talia, masurata. La cele gata facute, prefer sa fie probate de catre fetite, ca sa nu apara comentarii de genul „elastec la vedere”. E ca si cum eu mi-as cumpara o rochie cu 3 numere mai mica si as vrea sa arat in ea ca modelul din reclama produsului :).
      Mai am o indicatie. La numarul de fasii folosite la o fustita se tine cont de marimea taliei si mai ales de „consistenta” materialului. La un tutu soft nu va intra niciodata acelasi numar de fasii ca la unul facut din tulle crystal. La fel conteaza latimea fasiei. Deci, nu poti spune ca intra 50-60 sau 200 de fasii intr-o fusta, caci nu intra la fel intr-o fusta pt o talie de 35 cm sau la una pt o talie de 65 cm :).
      Cam atat cu „indicatiile” :).
      Felicitari pt fustite, sunt tare reusite, spor la treaba, caci surse de inspiratie sunt din belsug!

      • @Alina, iti multumesc mult pentru vizita, pentru comentariu si pentru aprecieri/ incurajari.
        Trebuie insa sa fac iar cateva precizari.
        In general lucrez si eu la comanda (talie + lungimea fustitei). Pe de alta parte, in general talia pentru o anumita varsta difera doar cu cativa centimetri. La un elastic de 2.5 cm, intr-o fustita cu o talie de 52 cm de exemplu poate intra si o fetita cu talia de 54 de cm fara sa simta nici un disconfort.
        Pe de alta parte, am spus exact ceea ce vroiam sa spun. Nu am acum nici o fustita gata, dar voi avea in urmatoarele zile si atunci voi face o poza sa vezi ca, si cu elasticul intins la maxim, la mine ori nu se vede, ori se vede foarte putin.
        Pe de alta parte nu am spus de 50-60 fasii ci de cel putin 110. Acesta e baremul pe care eu mi l-am stabilit. Nu as putea face o fustita care nu imi place mie cum arata si cu care nu mi-as imbraca fetele.
        Adevarul insa e ca eu nu am facut pentru o talie mai mica de 45 de cm, pentru o fetita de nici un an. Ea a fost cea mai micuta „clienta” a mea. Celelalte , cu doar 5 exceptii (fusta fiica-mii si cele ale altor 4 adolescente), nu au depasit 60 cm.
        Recunosc ca nu am lucrat cu tulle crystal pana acum, pretul mi se pare mult prea mare. Am lucrat insa cu tulle de diferite grosimi, finete si dimensiuni a plasei. Per total insa, a fost cam acelasi lucru, doar cu o mica diferenta a numarului de fasii.

  3. Madalina

    Buna!tot caut tutu pt serbarea fetitei mele si ochii mei nemultumiti de ce a vazut pana acum au fost incantati de operele tale, te rog spune-mi daca imi poti face unul pana pe 16.12 si care ar fi pretul.Multumesc!

  4. Maria Caminschi

    Buna ziua ! As dori si eu pentru fetita mea un tutu lung pana in pamant, cum este cel alb cu putin mov, pentru serbarea de Craciun . Imi plac foarte mult cele facute de dumneavoastra ! Felicitari! Imi puteti trimite pe mail un numar de telefon pentru detalii , va rog frumos ! Maria

  5. Buna! Ai vrea te rog sa ma ajuti?…as vrea sa fac un tutu pentru o fetita, dar e o surpriza si nu as putea sa o intreb pe mama ei cat masoara in talie….ai putea sa-mi spui aproximativ ce talie are o fetita de 6 ani….normal dezvoltata? Si lungimea fustitei care ar fi?…pentru balet va fi folosita! Am mai facut un tutu…pentru o fetita mica…din tul cristal dar a iesit…creata…nu stiu alfel sa explic….s-au lipit fasiile intre ele si s-au ondulat….oare au fost fasiile prea inguste? As vrea sa evit acest lucru!

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

